banner image

Terms And Conditions Of Trip

बुकिंग झाल्यावर आणि ट्रिप ला जाण्यापूर्वी कृपया हे लक्षात ठेवा :

१.     विमान प्रस्थानाच्या २ दिवसापूर्वी तुम्ही वेब चेक इन स्वतः करू शकता, आम्ही कुठले हि वेब चेक इन् करत नाही. तुम्हाला हवी ती सीट घ्यायव्याची असल्यास त्यासाठी लागणारी किंमत तुम्हाला ऑनलाईन भरावी लागेल. किंवा एअरलाईन्स त्यांच्या-त्यांच्या ऑटो सिस्टिम द्वारे कुठेही सीट देऊ शकते, याची कुठलीही जिम्मेदारी एअरलाईन्स स्टाफ किंवा सॅफरॉन हॉलिडेज स्टाफ घेत नाही.


२.     एअरपोर्ट वर प्रस्थानाच्या वेळेपूर्वी किमान 2.5 - 3 तास अगोदर विमानतळावर पोहोचणे अनिवार्य आहे.

 

३.     आमच्याकडून घेतलेले सिरीज किंवा GDS सॉफ्टवेअर चे विमान तिकिटावरील PNR जाण्याच्या १८-१२ तास अगोदर च एयरलाईन्स च्या वेबसाईट वर दिसायला लागेल, विमानाच्या वेळेमध्ये सतत बदल होत असतात म्हणून नेहमी विमानाचे स्टेट्स एरलाईन्स च्या वेबसाईट वर सतत चेक करत राहावे. विमानाच्या वेळेत अचानक बदल झालेले असतील तर ते फक्त त्याच्या वेबसाईट वर च पाहायला भेटतात म्हणून ट्रिप च्या स्टार्ट होण्यापूर्वी २४ तास आणि परत येताना २४ तास अगोदर पासून सतत स्टेट्स चेक करत राहणे अनिवार्य आहे.

  

४.     विमानात कुठल्याही प्रकारचे जेवण भेटणार नाही याची नोंद घ्यावी, देशाच्या बाहेर प्रवासादरम्यान प्रवास करत  इंटरनॅशनल एरलाईन्स जेवण देते परंतु ते मिळेलच काही काहीही शक्यता नाही त्यासाठी ३ दिवस अगोदर च्या एरलाईन्स च्या वेबसाईट वर जाऊन आपापले जेवण बुक करून घ्यावे लागेल. इंडियन एरलाईन्स कुठलेली जेवण प्रदान करत नाही ते भारतात प्रवास असो किंवा बाहेरदेशात याची नोंद घ्यावी.

 

५.     देशांतर्गत प्रवासासाठी मूळ ओळखपत्रे आणि आंतरराष्ट्रीय प्रवासासाठी ओरिजिनल पासपोर्ट, व्हिसा प्रिंट, पुष्टीकरण व्हाउचर, पासपोर्ट आकाराचा फोटो (जर ), विमानाचे परतीचे तिकीट आणि प्रवास विमा हातात ठेवा.

  

६.     पुणे किंवा देशातील इतर लहान-लहान एरपोर्टवर जेवणाची किंवा पाण्याची सोय नसू शकते त्यामुळे जाताना सोबत पाणी आणि खाण्यासाठी काही आवश्यक पदार्थ सोबत ठेवावेत. 

 

७.     तुमच्या विमानाच्या वेळेचे आणि ट्रिप च्या स्टार्ट होण्याचे काहीही संबंध नसतात. ट्रिप स्टार्ट ज्या दिवशी होत असेल त्या दिवशी आमची गाडी एअरपोर्ट वरून सकाळी ६.३० वाजता नंतर पीक अप करून हॉटेल ला घेऊन जाईल. हॉटेल चे चेक इन वेळ हि दुपारी २ पासून पुढे असते, जर लवकर रुम हवी असेल तर हॉटेल च्या रिसेप्शन स्टाफ ला विनंती करून पाहावी अथवा अर्ली चेक चे वेगळे पैसे भरून रुम घ्यावी लागेल याची नोंद घ्यावी. भारताच्या बाहेर कंपलसरी रूम दुपारीच भेटते किंवा जास्तीचे भाडे भरून च भेटते याची नोंद घ्यावी.

 

८.     बाहेर देशात हॉटेल मध्ये चेक इन् च्या वेळी त्या-त्या देशाची टुरिजम किमान फी कमीत कमी रु. १५० - २५० प्रति व्यक्ती प्रति रात्र असू शकते, ती भरणे अनिवार्य आहे.

  

९.     देशात किंवा बाहेर देशात हॉटेल मध्ये चेक इन् च्या वेळी त्या-त्या हॉटेलचे नियम व अटी नुसार च डिपॉझिट अमाऊंट भरावी लागेल ती तुम्हाला चेक आऊट च्या दिवशी परत मिळेल.

 

१०.व्हिजा साठी लागणारी कागदपत्रे आपण स्वतःहून कमीत कमी १ महिना अगोदर ई -व्हिजा असेल तर ई-मेलद्वारे स्कॅन केलेली कागदपत्रे आणि  स्टिकर किंवा एम्बइसी नियमाप्रमाणे ओरिजिनल सर्व आवश्यक लागणारी कागतपत्रे मुंबई फोर्ट ऑफीस ला वेळेच्या अगोदर जमा करावी आणि कागतपत्रे ओरिजिनल लागत असतील तर शक्यतो ब्लु डार्ट याच कंपनीद्वारे पाठवून द्यावेत.

 

११.व्हिजा साठी लागणारे कुठलेही फोटो हे शक्यतो फोटो स्टुडिओ मध्ये च व्हाईट बॅकग्राऊण्ड सहित काढून घ्यावीत किंवा त्या त्या देशाच्या अटीप्रमाणे असावीत, त्याची माहिती हवी असल्यास आम्हाला व्हाट्सअँप चॅट द्वारे विचारावेत. ई -व्हिजा साठो फक्त सॉफ्ट कॉपी ई-मेल द्वारे पाठवून द्यावीत.

 

१२.कुठल्याही देशाचा व्हिजा हा मिळेल च याची कुठलीही हमी नाही देता येत, किंवा व्हिजा हा वेळेतच येईल याची पण हमी देता येत नाही.

  

१३.व्हिजा रीफुज्ड अथवा रिजेक्ट झाल्यास कुठलीही जबाबदारी आमची असणार नाही आणि कुठलेही पैसे परत भेटणार नाहीत याची नोंद घ्यावी.  त्याची कुठले कारण हि भेटणार नाही, त्याची अधिक माहिती घेण्यासाठी स्वतःहून एम्बईसे ला भेट द्यावी अथवा कॉल करून त्यांच्याशी चर्चा करावी. सहसा रिजेक्ट झालेल्या व्हिजा वर माहिती चुकीची आहे किंवा राहायला जाणार याची माहीती चुकीची आहे असेच करणे जास्तीत जास्त येतात याचा अर्थ तुम्ही किंवा आम्ही चुकीची माहिती भरली असा होत नाही.

 

१४.व्हिजा कॉपी आणि विमान तिकीटे भेटल्यानंतर त्यावर असलेली सर्व माहिती आपल्या पासपोर्टनुसार मॅच होत आहे याची काळजीपूर्वक तपासणी करून घ्यावी, त्यात नाव, नावाचे स्पेलिंग, जन्मतारीख, जन्मठिकाण, आई-वडिलांचे नाव व स्पेलिंग, पासपोर्ट नंबर, पासपोर्ट व्हॅलिटी किमान ६ महिने ट्रिप संपेपर्यंत, व्हिजा व्हॅलिटी, जाण्याची तारीख, येण्याची तारीख व वेळा इत्यादी गोष्टी पासपोर्ट व विमान तिकिटाशी जुळवून पाहावीत. तसेच त्याच ( पूर्णविराम. किंवा कॉमा, ) यांचा पण उल्लेख आहे कि नाही पाहून घ्यावा. छोट्या-छोट्या गोष्टीसाठी इम्मीग्रेशन लोकं एअरपोर्ट वर अडवणूक करतात. जर काही बदल आढळून आल्यास व्हिजा आणि विमान तिकिटे भेटल्यापासून १२ तासाच्या आत आम्हाला ई-मेल द्वारे कळवावे लागेल.

  

१५.कुठल्याही ट्रिप ची बुकिंग करताना सर्व माहिती समजे पर्यंत परत परत विचारून घावी, एकदा बुकिंग झाली कि त्याच्या तिसऱ्या दिवशी नंतर २४-४८ तासापर्यंत सर्व बुकिंग ची माहिती करून घ्यावी. त्यात काही बदल हवा असेल तर पुढच्या फायनल चेंजेस १८ तासाच्या आता करून घ्यावेत, त्यानंतर त्या ट्रिप विषयी कुठलीही चर्चा केली जाणार नाही. त्यानंतर काहीहि बदल किंवा माहिती करावयाची असल्यास ट्रिप सुरु होण्याआधी ४८-२४ तासापर्यंत करून घ्यावेत. एकदा कन्फरमेशन वोउचेर तयार झाले कि कुठलेही बदल करता येणार नाहीत याची नोंद घ्यावी.

 

१६.ट्रिप मध्ये खूप मोठा बदल, हॉटेल चेंजेस, रूम अपग्रेडेशन, एखादी ट्रिप कमी किंवा वाढवायची असल्यास, ट्रिप कॅन्सल किंवा रेशेडूलड करावयाची आवश्यक्यता असल्यास त्याची माहिती फक्त ई-मेल द्वारे घेतली जाईल आणि त्यावरच त्याचे चार्जेस ई-मेल द्वारे कळविले जातील, प्रत्येक ई-मेल चे उत्तर हे १२-२४ तासाच्या आत दिले जाईल. कुठेही फोनवर अथवा व्हाट्सअँप चॅटद्वारे बदल करून भेटणार नाहीत म्हणून फोन करणे टाळावेत.

 

१७.ट्रिप चालू होण्यापूर्वी तुम्ही हवी ती जवळपास ची ठिकाणे ऍड करण्यासाठी विनंती करू शकता आणि आम्ही व्हेंडर शी बोलून करून हि देऊ परंतु चालू ट्रिप मध्ये गुगल मॅप, रस्त्यावरचे बोर्ड पाहून, गुगल वर माहिती पाहून अथवा इंस्टग्राम रील्स पाहून गाडी कुठेही एक्सट्रा ट्रिप साठी जाणार नाही याची नोंद घ्यावी, जर एखादी गोष्ट खूप छान आहे आणि चुकून आपल्या इटिनेररी मध्ये घ्यायची तुमच्याकडून विसरली असेल तर ड्राइव्हर ला विनंती करून आणि त्यासाठी लागणारे जास्तीचे पैसे देऊन तुम्हाला डायरेक्ट जात येईल. त्याची माहिती एक दिवस अगोदर इमेलद्वारे आम्हाला देणे अनिवार्य आहे जेणेकरून तुमची कुठली फसवणूक होता काम नये.

  

१८.जरी आम्‍हाला आमच्‍या तयार प्रोग्रॅमची सतत देखरेख करण्‍याचा अभिमान जरी वाटत असला तरी वर नमूद केलेले तुमचे प्रोग्रॅम केलेले पूर्वसूचना देता बदलू शकतात. ते वेगवेगळ्या ठिकाणच्या तिकीट मिळणे, तिथल्या लोकल शासनाची परवानगी अथवा ते डेस्टिनेशन चालू किंवा बंद असणे यावर पूर्णतः अवलंबून असतात. तिथे गेल्यानंतर ते पाहायला मिळेलच असे फिक्स नसते.

 

१९.तसेच काही डेस्टिनेशन ला मनाली, लडाख, सिक्कीम, काश्मीर, उत्तराखंड  . सारख्या अनेक ठिकाणी तिथल्या लोकल युनियन च्या  गाड्या किंवा घोडे घेणे अनिवार्य असते. कुठल्याही एक्सट्रा ऍक्टिव्हिटीज् पॅकेज मध्ये समाविष्ट नसतात. त्यांचे कुठले हि कॉन्टॅक्ट उपलब्ध नसतात. त्यामुळे त्यांचे रेट्स जागेवरच तुम्हाला बोलून घ्यावे लागतील. आमचे ड्राइव्हर किंवा गाईडस तुम्हाला त्यासाठी मदत करतील.

 

२०.तसेच कोणत्याही हवामानाच्या समस्या, तांत्रिक समस्या, सक्तीची उदाहरणे, नैसर्गिक आपत्ती, राजकीय गडबड, संपामुळे ट्रिप्स ला विलंब किंवा पुढे ढकलणे याची दाट शक्यता असते, त्यावेळेस अतिरिक्त रात्रीचा मुक्काम आणि अतिरिक्त जेवण आणि बदल्यांमुळे होणारे कोणतेही अतिरिक्त खर्च, अतिथींना थेट अतिरिक्त शुल्क आकारले जाईल. त्याशिवाय कुठलीही सेवा मिळणे कठीण असते.

 

२१.विमानांची उड्डाण हि त्या त्या कंपनीची जिम्मेदारी असते, विमानाची उड्डाण जो पर्यंत होत नाही तोपर्यंत विमान उड्डाण करेल याची काहीही हमी नसते, विमानाचे उड्डाण रद्द झाले किंवा उड्डाण होणार नसल्यास विमान कंपनी त्या तिकीटाची मूळ रक्कम १०-१५ दिवसात परत देईल, त्यासाठी तुम्हाला त्या विमान कंपनीच्या कस्टमर केअर शी बोलणे अनिवार्य असेल. जर पैसे रिफंड पाहिजे नसतील तर ती कंपनी तुम्हाला काही पर्यायी विमानांची व्यवस्था करून देते - दिवस माघे पुढे, त्यासाठी तुम्हाला त्या विमान कंपनीच्या कस्टमर केअर शी बोलणे अनिवार्य असेल.

 

२२.विमान प्रवासासाठी निघताना आपल्या बॅगचे वजन हे विमान कंपनीच्या नियमांशी जुळत आहे का हे घरून निघताना बघून घ्यावे अन्यथा विमान कंपनी वजनाचे दर कमीत-कमी रू. १००० - ५००० प्रति किलो प्रमाणे जास्तीचे पैसे चार्ज करतात.

 

२३.विमान प्रवास करताना किमान एक दिवस अगोदर आपली तिकिटे, दिनांक वेळ एकदा विमान कंपनीची संकेत स्थळावर जाऊन परत एकदा तपासून घ्यावेत.

 

२४.तसेच परदेशात प्रवासासाठी जाताना connecting विमाने असतील तर तिथे थांबण्याच्या वेळेनुसार लागणारा ट्रान्झिट व्हिजा याची विचारपूस स्वतःहून करणे  बंधनकारक असते कुठली हि ट्रेव्हेल कंपनी किंवा एरलाईन्स कंपनी याची जिम्मेदारी नाही घेत म्हणून ट्रान्झिट व्हिजा ची सर्व माहिती त्या-त्या देशाच्या एम्बइसी कडून करून घ्यावी अथवा त्यांच्या संकेतस्थळावरून माहिती करून घ्यावी.


२५.ऐनवेळेवर विमान उड्डाण कॅन्सल झाले असल्यास नवीन विमानाची तिकिटे काढून घेणे हि कस्टमर ची जिम्मेदारी आहे. आणि अशावेळेस वेगवेगळ्या एरलाईन्स कंपनीच्या तिकीट किंमतीत प्रमाणाच्या बाहेर वाढ असू शकते. आणि तुम्ही पुढची ट्रिप कॅन्सल करत असाल तर त्या ट्रिपचे कुठले हि पैसे परत मिळणार नाहीत.

 

२६.तुम्ही काढलेली विमानांची तिकिटे किंवा आमच्याकडून काढून घेतलेली विमान तिकिटे हि फक्त प्रवासापुरती मर्यादित असतात त्याच्या वेळेनुसार या ट्रिप अरेंज होत नसतात. एअरपोर्ट वरून पीक अप / ड्रॉप  करण्याची वेळ सकाळी पासून सुरुवात होते ते रात्री पर्यंत त्यामुळे रात्री-अपरात्री विमानाची उड्डाणे असतील तर तुम्हाला विमानतळावर थांबणे हे बंधनकारक असेल. आपल्या विमानाच्या वेळेनुसार कुठले हि हॉटेल चेक इन किंवा चेक आऊट ची व्यवस्था नाही करून देत. हॉटेल चे चेक इन वेळ दुपारी - च्या दरम्यान असते आणि चेक आऊट ची वेळ हि सकाळी ते ११ पर्यंत असते. जर आपले विमान उशिरा असेल किंवा लवकर येत असेल तर रूम मध्ये थांबता येणार नाही तसेच विमानाची वेळ बददली असेल तर वेळेनुसार पिक किंवा ड्रॉप चे चार्जेस एक्सट्रा जागेवर भरावे लागतील

 

२७.हॉटेल ची दिलेली नावे आणि रूम कॅटेगिरी आम्ही बुकिंग्स च्या वेळेस देतो कृपया त्याची पूर्ण पाहणी , ऑनलाईन रिव्हूय, फोटो सर्व माहिती बुकिंग च्या अगोदर करून घ्यावी, तिथे गेलात तर कुठलेही बदल होणार नाहीत. तिथे मिळणारे जेवण किंवा ब्रेकफास्ट हे तिथल्या रुल्स नुसार मिळेल.

 

२८. काहीवेळा हॉटेल ला काही कारणास्तव बुकिंग पण कॅन्सल होणे किंवा हॉटेल मध्ये बदल होणे पण शक्य असते, याचे प्रमाण खूप कमी असते पण असे काही तांत्रिक अडचणीमुळे झालेच असेल तर तात्काळ त्याची व्यवस्था हॉटेल किंवा आम्ही करून देतो.

 

२९.चालू ट्रिप मध्ये कधी-कधी वाहनांना तांत्रिक अडचणीमुळे बंद होणे किंवा टायर पंक्चर होणे इत्यादी गोष्टीमुळे वाहन पण बदल केले जाऊ शकते अशा वेळेस त्या चालकाला तुमचे सहकार्य अनिवार्य असेल.

 

३०.काही वेळा ट्रेन किंवा विमानाच्या उशिरामुळे पुढचे सगळे प्रोग्रॅम बदलू शकतात किंवा ग्रुप ट्रिप मध्ये गाडी तुमची वाट पाहता निघून पण जाऊ शकते अशा वेळी स्वखर्चाने हॉटेल पर्यंत पोहचणे अनिवार्य असेल. त्यासाठी काही मदत हवी असल्यास तिथली लोकल व्हेंडर्स किंवा आपल्या इथून मिळेल.

 

३१.तसेच  दुबई, सिंगापुर इतर काही आंतरराष्ट्रीय ठिकाणी तिकिटासोबत SIC ट्रान्सफर्स समाविष्ट असतात, परंतु मोबाइल नेटवर्क किंवा इंटरनेट नसल्या कारणाने तसेच काही कारणास्तव  जर ड्राईव्हर चा संपर्क होऊ नाही शकल्यास पब्लिक ट्रान्सपोर्ट किंवा टॅक्सी ने हॉटेल वर यावे लागेल.

 

३२.वेळोवेळी कुठेहि तक्रार असल्यास सपोर्ट टीम शी निःसंकोचपणे बोलून घेणे हे तुमचे कर्तव्य आहेकुठेही कुठल्या हि क्षणी घाबरून जाता काय झाले आहे ते सांगावे निश्चितच पर्याय शोधले जातील.

 

३३.कुठलीही इटिनेररी हि आहे तशीच कन्फर्म नसते, वेळेनुसार तयात बदल होतात.

 

३४.कधी कधी वेळेनुसार ड्राइव्हर जागेवरच वेळेनुसार किंवा ट्रॅफिक नुसार इटिनेररी बदल करू शकतात. त्यावेळेस समजून घेणे अनिवार्य आहे.

 

३५.काही कारणास्तव तुम्ही ट्रिप कॅन्सल करत असाल तर ते आमच्या कंपनीच्या कॅन्सल पॉलिसिनुसार करावे लागेल आणि भरलेली रक्कम हि वोउचेर च्या स्वरूपात मिळेल. काही वेळेस वेळेवर ट्रिप ला नाही जाता आले अचानकपणे तर कुठलीही रक्कम परत किंवा कुठल्याही रक्कमेचे वोउचेर मिळणार नाही.

 

३६.कधी कधी लवकर फिरायला जात असाल तर आपल्या हॉटेल मध्ये नाश्ता मिळेल याची शक्यता नसते अशावेळेस तुम्हाला स्वखर्चानी नाश्ता करावा लागेल. काहीवेळेस फिरून येताना किंवा प्रवासामध्ये उशिरा हॉटेल ला पोहचत असाल अशा वेळेस रात्रीच्या जेवणाची व्यवस्था स्वतः करावी किंवा हॉटेल ला फोन करून जेवण रूम मध्ये ठेवण्याची विनंती करावी.

 

३७.बुकिंग चे सर्व वोउचेर फायनल इटिनेररी जाण्याच्या २४ ते ४८ तास अगोदर मिळेल.

 

३८.इंटरनॅशनल ट्रिप मध्ये फिरण्याची तिकिटे हे एक दिवस अगोदर किंवा त्या त्या वेळी ग्रुप वर पाठवली जातील.

 

३९.आपल्याकडे असलेल्या व्हेंडर कडे ड्राइव्हर हे चांगलेच असतात परंतु कधी-कधी सिझन च्या वेळेस बाहेरून बदली ड्रायव्हर भाडे तत्वावर घ्यावे लागतात ते पण पूर्णपणे व्हेरीफाईड असतात, पण काहींचा बोलका स्वभाव नसतो किंवा काहीजण जास्तीचे बोलणारे पण असतात. अशावेळी त्यांना जी दिलेली दिवसाची इटिनेररी दिलेली असते त्याप्रमाणे सकाळी एकदा व्हेरिफाईड  करून घेणे आणि जास्तिचा परिचय टाळावा आणि आनंदाने आपली ट्रिप करावी. कुठल्याही ड्राइव्हर च्या चुका काढणे टाळावे त्यामध्ये तुमचा वेळ वाया जाईल.

 

४०.फिरायला गेल्यावर तिथल्या लोकल लोकांचा, मंदिरांचा किंवा आपल्याशी व्यवहार करणाऱ्या प्रत्येक माणसाशी आदराची वागणूक ठेवावी.

 

४१.कुठल्याही रिसॉर्ट किंवा हॉटेल मध्ये लिकर किंवा नॉन-व्हेज मिळेल च याची कुठलीही हमी नसते, आणि पिणे-खाणे हे त्या त्या हॉटेल किंवा रिसॉर्ट च्या नियमानुसार च करावे लागेल.

 

४२.बाहेर देशात प्रवास करताना किमान ,००० ते ५०,००० US डॉलर्स चा प्रवास विमा काढून घ्यावा.

 

४३.बाहेर देशात प्रवासा दरम्यान त्या-त्या देशाची चलन नोट कॅश स्वरूपात सोबत ठेवावी कमीत कमी ५०,०००/- भारतीय रुपये असावेत एका जोडीकरता, तसेच आपल्या बँकेचे रेगुलर व्हिसा किंवा मास्टर कार्ड सर्व देशामध्ये चालतात त्याचे दर आणि ऍक्टिव्हेशन बँकेतून व्हेरिफाय करून घेणे अनिवार्य असते.

 

४४.बाहेर देशात प्रवासा दरम्यान पासपोर्ट हरवले असल्यास जवळच्या पोलीस स्टेशन मध्ये FIR देऊन भारतीय दूतावास कार्यालयाशी संपर्क साधावा, त्यासाठी लागणारी सर्वोतपरी मदत आमच्याकडून मिळेल. त्यासाठी आपल्या पासपोर्ट आणि व्हिजा ची कलर प्रिंट सोबत बाळगावी लागेल.

 

४५.बाहेर देशात फिरायला जाताना आपले मोबाइल सिम इंटरनॅशनल रोमिंग ऍक्टिव्हेट विथ इन्टरनेट करून घेणे गरजेचे आहे अथवा त्या-त्या देशात पोहोचलात कि एअरपोर्ट वर सिम घेणे अनिवार्य आहे.

 

४६.बाहेर देशात फिरायला जाताना तिथल्या ड्राइव्हर च्या नंबर ची गरज नाहीये, तिथे आमचे एअरपोर्ट एक्झेकेटीव्ह तुम्हाला पीक अप करण्यासाठी एअरपोर्ट च्या Exit गेट वर तुमच्या नावाचा बोर्ड घेऊन थांबलेले असतात.

 

४७.प्रवासादरम्यान कोणत्याही कारणामुळे (आजारी पडणे, अपघात, कोविड, इजा .) रुग्णालयात दाखल व्हावे लागल्यास, त्यासाठी लागणारे सर्व वैद्यकीय खर्च, रुग्णालय शुल्क, औषधे, तपासण्या, ॲम्ब्युलन्स, एक्स्ट्रा मुक्काम ये-जा खर्च हे संपूर्णपणे प्रवाशाच्या स्वतःच्या जबाबदारीवर राहतील.
सॅफरॉन हॉलिडेज किंवा त्यांचे कर्मचारी कोणत्याही प्रकारच्या वैद्यकीय खर्चासाठी जबाबदार राहणार नाहीत.

 

४८.प्रवासादरम्यान नैसर्गिक आपत्ती, अपघात, अचानक आजार, दैवी आपत्ती, दहशतवादी घटना, स्थानिक कायदे, किंवा कोणत्याही कारणामुळे मृत्यू अथवा कायमस्वरूपी अपंगत्व झाल्यास, सॅफरॉन हॉलिडेज याची कोणतीही कायदेशीर, आर्थिक किंवा नैतिक जबाबदारी राहणार नाही.
अशा परिस्थितीत विमा दावा, कायदेशीर प्रक्रिया किंवा स्थानिक प्रशासनाशी संपर्क ठेवणे ही पूर्णपणे प्रवाशाची त्यांच्या कुटुंबाची जबाबदारी असेल.

 

४९.पॅराग्लायडिंग, स्कुबा डायव्हिंग, स्नो क्टिव्हिटीज, बंजी जंपिंग, झिपलाईन, ट्रेकिंग, रिव्हर राफ्टिंग इत्यादी धोकादायक ऍडव्हेंचर ऍक्टिव्हिटीज या पूर्णपणे प्रवाशाच्या स्वतःच्या जोखमीवर असतात. अशा ऍक्टिव्हिटीज दरम्यान झालेल्या अपघात, दुखापत, मृत्यू किंवा कोणत्याही नुकसानासाठी सॅफरॉन हॉलिडेज जबाबदार राहणार नाही.

 

Most Important Please Read Carefully every Points.

Please keep this in mind after booking and before embarking on the trip:

1. You can do web check in manually 2 days before flight departure, we do not do any web check in. If you want to get the seat you want, you have to pay the price online. Neither the Airlines staff nor the Saffron Holidays staff take any responsibility as to where the airlines may offer seats through their respective auto systems.

2. It is mandatory to reach the airport at least 2.5 - 3 hours prior to the departure time at the airport.

3.The PNR on the flight ticket of our series or GDS software will appear on the airline's website 18-12 hours before departure, as the flight timings are constantly changing, always check the status of the flight on the airline's website. In case of sudden changes in the flight timings, it is only visible on its website, so it is mandatory to constantly check the status from 24 hours before the start of the trip and 24 hours before the return.

4.It should be noted that you will not get any kind of food in the plane, while traveling outside the country, international airlines provide food, but there is no chance of getting it, for that you have to go to the website of the airline and book your food 3 days in advance. It should be noted that Indian Airlines does not provide meals whether traveling within India or abroad.

5.Carry original identity documents for domestic travel and original passport for international travel, visa print, confirmation voucher, passport size photograph (if ), return flight ticket and travel insurance.

6.Pune or other smaller airports in the country may not have food or water facilities, so carry water and some essentials to eat while traveling.

7.Your flight time has nothing to do with the start of the trip. On the day the trip starts, our car will pick you up from the airport at 6.30 am and take you to the hotel. The check in time of the hotel is after 2 pm, if you want a room early, you should request the reception staff of the hotel or note that you have to pay a separate fee for early check in and get a room. It should be noted that outside India the compulsory room meets only in the afternoon or at an additional cost.

8.At the time of check-in at the hotel outside the country, the minimum tourism fee of that country is at least Rs. 150 - 250 per person per night, payment is mandatory.

9. A deposit amount has to be paid at the time of check-in at the hotel in the country or abroad as per the rules and conditions of that hotel, which you will get back on the day of check-out.

10. Documents Required for Visa You should submit all necessary documents to Mumbai Fort Office well in advance in case of e-visa at least 1 month before the time in case of e-visa along with scanned documents by e-mail and sticker or original as per Embassy rules. And if original documents are required, preferably Blue Dart should be sent by the same company.

11. Any photos required for visa should preferably be taken in a photo studio with a white background or as per the country's requirements, please ask us via WhatsApp chat if required. Only soft copy of e-Visa application should be sent by e-mail.

12. No guarantee can be given that the visa of any country will be received, nor can it be guaranteed that the visa will arrive in time.

13. It should be noted that in case of visa refused or rejected, we will not have any responsibility and no money will be returned.  For any reason it will not be met, to get more information about it, you should visit the embassy yourself or call and discuss with them. Rejected visas usually contain incorrect information or false residency information, but this does not mean that you or we filled in incorrect information.

14.After receiving the visa copy and flight tickets, carefully check that all the information on it matches with your passport, including name, spelling of name, date of birth, place of birth, name and spelling of parents, passport number, Passport validity for at least 6 months till the end of the trip, visa validity, date of departure, date of arrival and times etc. should be matched with passport and air ticket. It should also be checked whether the same (full stop. or comma, ) is mentioned. Immigration people stop at airports for small things. If any changes are found we have to inform us via e-mail within 12 hours of meeting the visa and flight tickets.

15. While booking any trip, ask again and again until you understand all the information, once the booking is done, on the third day after that, you should get all the information about the booking within 24-48 hours. If any changes are required, the next final changes should be made after 18 hours, after which no discussion will be made regarding that trip. After that, if any change or information is to be done, it should be done 24-48 hours before the start of the trip. Please note that once the confirmation voucher is generated, no changes can be made.

16. Major changes in trip, hotel changes, room upgradation, shortening or extending a trip, cancellation or rescheduling of a trip will only be done via e-mail. And its charges will be communicated through e-mail, every e-mail will be replied within 12-24 hours. Avoid calling as you will not meet anywhere on the phone or through WhatsApp chat.

17. Before starting the trip, you can request to add the desired nearby places and we will give it after talking to the vendor, but note that the car will not go anywhere for extra trips by looking at google maps, road boards, seeing information on google or looking at Instagram reels during the current trip. Take If something is very nice and you accidentally forgot to include it in your itinerary, you can request the driver and pay the extra fee to go directly. It is mandatory to give us the information one day in advance through email so that you don't get cheated.

18. Pick up Vehicles at the Airport may take at least 30 minutes and maximum 2 hours.

19. Although we pride ourselves on constantly maintaining our ready-made programs, your programming as mentioned above is subject to change without prior notice. They are completely dependent on getting tickets to different destinations, permission from the local government there or whether the destination is open or closed. There is no fix that you will see it after going there.

20. Also some destinations like Manali, Ladakh, Sikkim, Kashmir, Uttarakhand etc. In many such places it is compulsory to take local union cars or horses. Any extra activities are not included in the package. None of their contacts are available. So you have to negotiate their rates on the spot. Our driver or guide will help you for that.

21.Also any weather problems, technical problems, force majeure, natural calamities, political disturbances, strikes which are highly likely to delay or postpone the Trips, at which time any additional expenses due to extra nights stay and extra meals and transfers, will be directly charged extra to the guest. Without it, it is difficult to get any service.

22. While leaving for a flight, check whether the weight of your bag matches the rules of the airline, otherwise the airline will charge a weight fee of at least Rs. 1000 - 5000 per kg charges extra.

23. At least one day before your flight, check your tickets, date and time on the website of the airline company.

24. Also, if there are connecting flights while traveling abroad, it is mandatory to inquire about the transit visa required depending on the time of stay there. The travel company or the airline company does not take responsibility for this, so all the information about the transit visa should be obtained from the embassy of that country or from their website. should be taken.

25. The flight is the responsibility of the airline, there is no guarantee that the flight will fly until the flight takes place, if the flight is canceled or non-flying, the airline will refund the original amount of the ticket within 10-15 days. It will be mandatory to talk to the customer care of the company. If the refund is not desired then the airline arranges some alternative flights for you 2-4 days later, for that you must talk to the customer care of the airline.

26. The flight tickets purchased by you or the flight tickets taken from us are limited to the travel only and the trip arrangements are not made by the time.

27. The pick up / drop time from the airport starts from 6 am to 9 pm so if there are overnight flights then you will have to wait at the airport. This hotel does not arrange check-in or check-out according to your flight time.

28. Hotel check in time is between 1-3 pm and check out time is 9 am to 11 am. If your flight is late or arriving early, you will not be able to stay in the room, and if the flight time is changed, you will have to pay extra pick-up or drop charges on the spot.

29. If the flight is cancelled on time, it is the customer's responsibility to purchase new flight tickets And thus the ticket price of different airlines may increase out of proportion. And if you cancel the next trip, no refund will be given for that trip.

30. We give the hotel names and room category at the time of bookings, please check it thoroughly, online reviews, photos and all information before booking, there will be no changes if you go there. The food or breakfast served there will be according to the rules there.

31. Sometimes it is possible for the hotel to cancel the booking or change the hotel for some reason, the frequency is very low but if it is due to some technical problem, the hotel or we will arrange it immediately.

32. Your cooperation with the driver will be mandatory as sometimes the vehicle may be changed due to technical issues or tire puncture etc. during the ongoing trip.

33.Also Dubai, Singapore and some other international places include SIC transfers with the ticket, but due to lack of mobile network or internet and if the driver cannot be contacted for some reason, public transport or taxi will have to reach the hotel.

34.Sometimes due to delay of train or plane all further programs may be changed or in group trip the train may leave without waiting for you and it will be mandatory to reach the hotel at your own expense. If you need any help for that, you can get it from the local vendors there or from us.

35. It is your duty to feel free to speak to the support team in case of any complaint from time to time. Anywhere and at this moment, without fear of telling what has happened, options will definitely be found.

36. No itinerary is confirmed as it is, it changes over time.

37. Sometimes drivers can change the itinerary on the spot due to time or traffic. It is imperative to understand then.

38. If you cancel the trip for any reason, it has to be done as per our company's cancellation policy and the amount paid will be in the form of a voucher. Sometimes if you can't go on the trip on time then suddenly you won't get any refund or voucher for any amount.

39. Sometimes, if you are going for an early trip to Sightseeing, there is no possibility that breakfast will be available at your hotel, so you will have to have breakfast at your own expense. Sometimes when you are traveling or arriving at the hotel late in your journey, you should arrange dinner yourself or call the hotel and request that the food be placed in the room.

40.  All booking vouchers and final itinerary will be available 24 to 48 hours prior to departure.

41. Sightseeing Tickets for international trips will be sent to the group one day in advance or at that time.

42. The drivers we have with the vendor are good but sometimes during the season we have to get replacement drivers from outside on hire basis. In that case, they should verify the given day's itinerary once in the morning and avoid extra introduction and enjoy their trip. Avoid making any driver's mistakes as it will waste your time.

43. There is no guarantee that liquor or non-veg will be available in any resort or hotel, and food and drink will have to be done according to the rules of that hotel or resort.

44. A travel insurance of at least US$ 50,000 should be taken out when traveling abroad.

45. While traveling abroad, you should carry currency notes of that country in the form of cash, at least 50,000/- Indian rupees per spouse, and it is mandatory to verify the rates and activation of your bank's regular visa or master card that works in all countries.

46. If your passport is lost while traveling abroad, file an FIR in the nearest police station and contact the Indian Embassy office, we will provide the best possible assistance. For that you have to carry the color print of your passport and visa.

47. While traveling abroad, it is necessary to activate your mobile SIM international roaming with internet or it is mandatory to get the SIM at the airport when you reach that country.

48. While traveling abroad, there is no need for the number of the driver there, our airport executives are waiting with your name board at the exit gate of the airport to pick you up.

49. In case of hospitalization due to illness, accident, injury, COVID, or any medical emergency during the trip, all medical expenses including hospital charges, medicines, tests, ambulance, extra stay, and transportation shall be borne entirely by the guest.
Saffron Holidays or its staff shall not be responsible for any medical or hospitalization expenses.

50. In case of death or permanent disability due to accident, illness, natural calamity, force majeure, local law issues, or any unforeseen circumstances during the trip, Saffron Holidays shall not be held legally, financially, or morally responsible. Insurance claims, legal formalities, and coordination with local authorities shall be the sole responsibility of the guest or their family.

51. Adventure activities such as paragliding, scuba diving, snow activities, bungee jumping, zipline, trekking, river rafting, etc. are undertaken entirely at the guest’s own risk. Saffron Holidays shall not be responsible for any injury, accident, loss, permanent disability, or death arising out of such adventure activities.

Packages Differences

 

 

Budget

Superior 25% Extra

Luxury 45% Extra

Signature 60% Extra

 

3 Star Hotels

Natural Resorts

4 or 5 Star Hotels

5 Star Premium Resorts

 

Deluxe Hotels

3 Star Resorts

Luxury Nature Resorts

Specialty in Destination

Room

Basic

Basic /Upgraded

Upgraded

Upgraded

Vehicle

Mini / Hatchback

Sedan

Sedan

Sedan

 

OUR TERMS & CONDITIONS*

Payment Terms

For the services contracted, a minimum deposit of 50% of the total cost of the tour is to be paid by you to SAFFRON HOLIDAYS. The deposit is required to hold the booking on confirmed basis.

After the Booking Confirmation and We Have Proceed your All Bookings and Waiting For the Confirmations, Before Please u Pay As Per our Standard Payment Policy Flights + VISA + 50% of Advance Amount of Package and Balance Dues 15 Days Prior for Domestic and 35 Days Prior for International Trip

Bank Details

Saffron Holidays India OPC Pvt Ltd

Indusind Bank

Hinjewadi IT Park Corporate Pune Branch

Current AC No. 250 66 66 66 668

INDB0000233

 

GPay or PhonePe Number

9923666668

UPI ID
saffronholidays.pune-4@okaxis

Credit Card / Debit Card / Online Net Banking / Wallet Payments

https://smartpay.easebuzz.in/136121/saffronholidays

 

Important Note :

Cash Transactions Not Allowed in this Account. Our Payment Policies are very strictly, If on time Payments not Received then Bookings will be Cancelled Automatically and Cancellation Charges will be Apply as Per Cancellation Policy Domestic Land Packages upto 25 Days before departure Free Cancellation and International Packages upto 35 Days before Departure Free Cancellation*

Balance Payment

Balance payment is to be made 25 days prior to the date of Departure. Any booking made within 25 working days of the date of services would be considered to be a late booking and for same the full and final payment is required to be made at the time of booking itself.                                                                                                                             


Cancellation Policy

Policy Regarding Cancellation

In case of cancellation of tour / travel services due to any avoidable/unavoidable reason/s we must be informed in writing. Cancellation charges would be effective from the date we receive letter in writing and cancellation charges would be as follows :

Cancellation

Our Standard Cancellation Policy Domestic Land Packages upto 25 Days before departure Free Cancellation and International Packages upto 35 Days before Departure Free Cancellation.

 

Domestic Trip : 100% Cancellation Charges Applied for 0-24 Days Cancel trip or No Show

International Trip : 100% Cancellation Charges Applied for 0-34 Days Cancel trip or No Show

Airlines Cancellation Fee Apply as per Airlines Terms and Condition if Cancellation Allowed, Otherwise Our Pre-Purchase Air-Tickets is Non Refundable.


Refundable Policy

No Any Cash Refund in case  trip postponed or Cancelled before cancellation period. We Provide only Credit Note Vouchers for Same Destination and its Non Transferable. Same Passengers will be Used in Future Trips. Credit Vouchers Not Valid for Only Flight or Hotel Bookings.

Please Note

Irrespective of above mentioned cancellations slabs - incase of cancellation of tour / travel services after the booking is made with us - a minimum 10% service charges would be applicable.


In case you cancel the trip after commencement refund would be restricted to a limited amount that too would depend on the amount that we would be able to recover from the hoteliers we patronize. For unused hotel accommodation, chartered transportation and missed meals etc. we do not bear any responsibility to refund.

 

Please note that if booking for following period is/are cancelled, due to whatsoever reason, no refund would be made for said cancellation.

*  Please Follow all Govt. Guidelines in COVID 19 Pandemic Situation.

*  Your Safety is Our Top Priority.


Important Terms and Conditions


We send name of the all Hotels before booking and we book the basic room category of the hotel by showing it, it will be the responsibility of the customers to check the room there and check everything at the time of check in, if there is any problem with the hotel or any problem related to the room, talk to the Hotel Receptionist and solve the problem.


The responsibility of the budget package hotel will be the responsibility of the customers, we try to provide the best hotels in our own way, but if we don't like it, the customers will be paid more and given another hotel on the same day.

Airlines Terms & Conditions

     All Passengers must carry a Valid Photo Identity Proof and Covid-19 Negative RT-PCR Reports OR Final Vaccination Reports at the time of Check-in.

    This can include: Driving License, Passport, PAN Card, Voter ID Card or any other ID issued by the Government of India. For infant passengers, it is mandatory to carry the Date of Birth certificate.

    You must Download & Register on the Aarogya Setu App and carry a valid ID Cards.

    It is mandatory to wear a mask and carry other protective gear.

    Reach the terminal at least 2 hours prior to the departure for domestic flight and 4 hours prior to the departure of international flight.

    If the flight is delayed or canceled due to any reason, the sector will not be changed or the airline will be responsible for paying or making changes to the airline. Saffron Holidays India Pvt Ltd will not be responsible for any changes to the Airlines.

    Flight timings are subject to change without prior notice. Please recheck with the carrier prior to departure. For departure terminal please check with the Airline first.

Baggage Information

     Free Cabin Baggage Allowance: As per Bureau of Civil Aviation Security (BCAS) guidelines traveling passenger may carry maximum 7 Kgs per person per flight (only one piece measuring not more than 55 cm x 35 cm x 25 cm, including laptops or duty free shopping bags). The dimensions of the checked Baggage should not exceed 158 cm (62 inches) in overall dimensions (L + W + H). Extra Charges will be added at the time of Airport baggage check in counter.

 

What is Airlines policy if a flight is cancelled, delayed or preponed ?

All Airlines reserves the right to cancel, reschedule or delay the commencement or continuance of a flight or to alter the stopping place or to deviate from the route of the journey or to change the type of Aircraft in use without incurring any liability in damages or otherwise to the Customers or any other person whatsoever. Sometimes circumstances beyond Airlines control result in flight delays or cancellations. In such circumstances, Airlines reserves the right to cancel or delay a flight without prior notice. Circumstances beyond Airlines control can include, without limitation, weather; air traffic control; mechanical failures; acts of terrorism; acts of nature; force majeure; strikes; riots; wars; hostilities; disturbances; governmental regulations, orders, demands or requirements; shortages of critical manpower, parts or materials; labour unrest; etc. Any Airlines does not connect to another airlines and is not responsible for any losses incurred by Customers while trying to connect to or from other airlines. In case of delays of more than 2 hours or Preponement of the flight by more than 1 hour, customers are entitled for a full refund or re-booking onto an alternative Same Airlines flight at no additional cost subject to availability. In the special case in which a subsequent portion of an Airlines flight is cancelled while a Customer is already in transit, a Customer shall have the right to choose to remain at the transit station and accept a partial refund for the portion of the flight not completed; or to return to the point of origin and receive a refund; or a credit for future travel on Airlines; or re-booking onto an alternative flights at no additional cost subject to availability. Any compensation arising out of cancellation or delay of flights will be processed as per DGCA guideline outlined in Civil Aviation Requirement, Section - 3, Series M Part IV.

In case of delay or cancellation of a flight operated as part of the Connected Segments/Route scheme, the following shall apply: 

•In case of delay or cancellation of the connecting flight at the point of origin which leads to the possibility of a missed connection at the point of transit, the passenger shall have right to choose a refund, or a credit for future travel on IndiGo, or re-booking onto an alternative Same Airlines flight at no additional cost subject to availability. 

•In case of a delay or cancellation of the connecting flight at the point of transit, Airlines will, at its discretion and subject to availability of seats, first offer the passenger the option to travel on the next flight or if either options cannot materialize, then at its discretion, Airlines do not provide any lodging for overnight stay to the passenger at the point of transit, ground transportation to and from the airport and hotel and dinner.

Will Airlines provide any additional benefits to passengers in case their flight is cancelled or rescheduled?

Airlines will not be liable for any loss incurred due to flight cancellation or rescheduling, and passengers will not be provided any additional benefits.

IMPORTANT GUIDELINE

If you are Booking Air Tickets from us then the Convivence fee at just is only Rs. 99* Per Aircraft will be charged per person, but Saffron Holidays will not be responsible for any Cancellation or Rescheduling of the Flights. It is mandatory for passengers to the web check inn before 4 hrs boarding the plane. Once the plane ticket is issued, if any changes are required, the passengers will have to make the changes themselves in consultation with the Airline Companies.

In case of Cancellation or Alteration of tickets, the airline charges a minimum of of Rs.3000* per passenger per flight.

If at some point the flight is cancelled or rescheduled due to some technical problem, the change will not be made by Saffron Holidays, the passenger will have to make the change in consultation with the airline. If you need any help, our co-workers will be keen to help you in time.

 

Rates : Above Package Rates Not Valid in Peak Seasons like For Month of May, Destination Peak Seasons, Festivals, Black Out dates and 20th December to 05th January*

 

Home
Search
Call
Chat